Life in Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Lieke Vervaart - WaarBenJij.nu Life in Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Lieke Vervaart - WaarBenJij.nu

Life in Sydney

Door: Lieke

Blijf op de hoogte en volg Lieke

20 September 2015 | Australië, Sydney

Lieve allemaal, de eerste 3 weken zijn al bijna voorbij, de tijd vliegt!! Ik zal bij het begin beginnen.. De vliegreis was lang maar vond het eigenlijk wel meevallen, net als naar Thailand vond ik het ook nu heel prettig om alleen te reizen. Beetje rondlopen op vliegvelden, winkeltjes in, op zoek naar wifi om toch nog even fb te checken ;) Met wat goede films in de lucht en een paar maaltijden per vlucht kwam ik de tijd goed door!
Ik kwam 's avonds aan in Sydney en daar werd ik al opgewacht door Wes, de vader van Elin en Thom, wat een luxe! Vanuit de auto het Opera House al kunnen zien en over de Harbour Bridge gereden :) Thuis kennisgemaakt met Quintra en toen snel naar bed want de volgende dag zou mijn eerste dag met de kinderen worden.
Nu dus al bijna 3 weken voor de boefjes gezorgd, ze zijn vaak heel lief en soms een beetje stout ;) Echt moeten wennen aan allerlei Australische gewoontes. Zal er een aantal noemen.. Kinderen (kleuters) hoeven niet om 8.30 op school te zijn, het is een soort vrije inloop tussen 8.30 en 9.15 kun je ze brengen en ze moeten voor 15.30 opgehaald worden. Je moet als volwassene in en uitschrijven als je brengt en haalt met handtekening en tijdstip. Als ze onder schooltijd de school verlaten voor een uitje moeten ouders hier schriftelijk toestemming voor geven via een officieel formulier. Zo ging elin met de klas een brief posten, ongeveer 20 meter bij de school vandaan staat een brievenbus, maar ook daar wordt een formulier voor ingevuld ;) als de kinderen buiten spelen (lees onder een afdak tegen de zon) worden ze altijd ingesmeerd met zonnebrand Fact 50+ daarnaast moeten ze een hoed op met een brede rand helemaal rondom.. Ze staan met 2 leerkrachten voor een klas van ongeveer 15-20 kleuters. (Dat zouden we in Nederland ook wel willen denk ik)
Er is 2x per week een georganiseerde playgroup, dat houdt in dat er in een gemeenschapsruimte wat oudere dames speelkleden klaarleggen met speelgoed en ouders en au pairs met kinderen van 0-6 jaar daar samenkomen om de kinderen samen te laten spelen. We krijgen thee met een koekje en voor de kinderen is er 'morning thee' ook een Australische gewoonte, ze krijgen wat te drinken met wat stukjes fruit, crackertjes of wat brood.
'Playdates' vinden over het algemeen niet bij iemand thuis plaats maar bijv in een speeltuin. En de ouders zijn er dus ook bij.
Er zijn vast nog 10 dingen die ik kan noemen, maar ik vind het wel heel leuk om op deze manier er achter te komen hoe het is om hier echt te wonen.
In de weekenden ben ik vrij, ben een paar keer mee geweest naar het strand als het mooi weer was. Een poging gedaan om op een surfplank te liggen in die metershoge golven ;) Ben uiteraard de stad gaan verkennen, heel tof! Voelt niet heel groot aan, kan veel dingen lopen.. En gisteren voor het eerst op stap geweest met collega au pairs, dus nu heel de dag brak op bed ;) Dat vind ik een mooie afsluiter voor dit verslag! Ik hou jullie op de hoogte :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lieke

Ik ben van plan een reis te gaan maken door Australië, Nieuw-Zeeland, Vietnam, Cabodja, Bali en Thailand.

Actief sinds 18 Aug. 2015
Verslag gelezen: 683
Totaal aantal bezoekers 1346

Voorgaande reizen:

31 Augustus 2015 - 20 Februari 2017

World trip

Landen bezocht: